Možnosti spolupráce

Na všechny poskytované služby je potřeba se objednat předem. Konkrétní čas služby probíhá dle domluvy.

Individuální psychoterapie dospělých

Terapii je možné využít jako podporu v náročném období či krizi, jako seberozvojovou činnost či jako dlouhodobou možnost sdílení s druhým člověkem.

Jsem ve 3. ročníku psychoterapeutického výcviku v otevřeném dialogu. Jedná se o přístup, který se zaměřuje na vytváření respektujícího dialogu mezi terapeutem a klientem. Hlavním cílem je poskytnout prostor pro otevřenou komunikaci, kde je možné sdílet své myšlenky, pocity, zkušenosti atp. bez jakýchkoliv soudů či hodnocení.

Využívají se metody aktivního naslouchání (přítomnost terapeuta v situaci, reakce na aktuální potřeby a projevy) a reflexe (identifikace klíčových momentů, které terapeuta z nějakého důvodu zaujaly - např. kvůli použitému slovu, prožité emoci atp.).

Dialog pak umožňuje prozkoumávání klientových zkušeností a hledání nových perspektiv a možností. Často také hledá zdroje v sociální síti klienta.

Na prvním setkání se vždy domluvíme na podmínkách spolupráce (z mé strany také blíže terapeutický kontrakt k vidění v sekci "Ke stažení"). Poté se společně seznámíme a probereme, k čemu mohou naše setkávání sloužit.

Setkání trvá 50 minut.

Dynamická diagnostika


V originále LPAD - The Learning Propensity Assessment Device. Zaměřuje se na posouzení schopnosti učení a nalezení způsobů, jak u konkrétního dítěte dále rozvíjet jeho potenciál. Cílem je tedy zjistit, co dítě potřebuje k tomu, aby se mohlo co nejlépe učit novým schopnostem a dovednostem. Snaží se identifikovat, o jaké silné stránky se při myšlení opírá a které slabiny jeho výkon naopak snižují.

Při úvodní konzultaci si ujasníme cíle a podmínky testování. Je vhodné, pokud mají zákonní zástupci k dispozici zprávu ze školy (vzor k vyplnění v sekci "Ke stažení") či od jiných odborníků (psycholog, psychiatr, neurolog).

Samotné testování je pak rozděleno do dvou čtyřhodinových bloků, pauzy jsou přizpůsobeny potřebám dítěte.

Závěřem se znovu setkáme se zákonným zástupcem, kde shrnu všechna zjištění a doporučení.

Z vyšetření se píše také komlexní zpráva, která obsahuje samotný průběh vyšetření, zjištění z něj vyplývající a doporučení jak pro žáka samotného, tak pro školu a domácí prostředí. Takto vystavená zpráva není ekvivalentem vyšetření v Pedagogicko-psychologické poradně a nemá stejnou legislativní hodnotu - nedá se bezprostředně použít pro nastavení podpůrných opatření - toto lze ale ve spolupráci s PPP, kdy může dobře sloužit jako podklad. Zpráva může být užitečná také pro diskuzi ve škole, např. s výchovným poradcem, speciálním pedagogem atp.

Příprava předškoláků

Setkávání s dětmi, kdy cílem naší spolupráce bude rozvíjet jejich schopnosti a dovednosti, které jsou potřeba pro úspěšný start ve škole. Může být vhodné pro děti, které potřebují dotrénovat něco konkrétního nebo jako komplexní podpora např. při odkladu školní docházky.

Práce bude probíhat v principech tzv. zprostředkovaného učení - vnímám jako důležité, aby bylo dítě vedeno k reflexi vlastní práce, tedy přemýšlení o procesu hledání řešení atp., nikoliv aby mu někdo jen slepě ukázal, jak se má co dělat.

Celá doba návštěvy trvá 50 minut, kdy přímá práce s předškolákem činí 40 minut, 10 minut bude ponecháno na závěrečnou konzultaci s rodičem - co se za společný čas odehrálo, co jsme trénovali, co je možné zkusit doma atp.

Jednotlivé oblasti, které můžeme společně rozvíjet mohou být např. příprava na psaní (jemná motorika a grafomotorika), čtení (jazykové dovednosti, pravo-levá orientace), socioemoční dovednosti, rozvoj matematicko-logického myšlení, tréning paměti a pozornosti, rozvoj jazykových dovedností (slovní zásoba, užití jazyka) atp.

Na první schůzce společně probereme, jaké oblasti je potřeba u vašeho dítěte rozvíjet a následně se domluvíme na postupu péče. Setkání může být libovolný počet, dle individuálních potřeb každého předškoláka.